This web site uses cookies in order to adapt to our visitors‘ needs to the best possible extent, to analyse access rates and marketing actions and to be able to provide customised information about offers concerning the entire Austrian Post portfolio. In addition, third-party providers can also store cookies on your device and use similar technologies to collect and use specific information for advertising purposes. For additional information and to find out how you can manage your data protection settings, please go to legal information. By clicking on “accept” or by continuing to use this site, you agree to the use of cookies as defined in your data protection settings.

2004

Rascher Service in den Filialen der Post

Pressemeldung from 09.12.2004

In der Vorweihnachtszeit helfen Floormanager und Expressschalter bei einer schnelleren Abwicklung

Die Post erweitert Ihr Serviceangebot in der Vorweihnachtszeit um zwei neue Einrichtungen: Expresschalter und Floormanager. Damit können Kunden in großen Filialen rascher, besser und umsichtiger bedient werden.
Der Floormanager unterstützt die Kunden, in dem er Auskünfte und Informationen im Kundenraum erteilt und sie freien Schaltern zuweist.
Der Expresschalter bietet eine schnellere Abwicklung ohne Beratung. Kunden mit maximal drei Produkten haben die Möglichkeit  durch den neuen Service der Post Ihre Briefe und Pakete schneller abzugeben.

Express-Schalter gibt es in folgenden Filialen:

Wien: 1015 Wien, 1050 Wien, 1120 Wien, 1210 Wien
Salzburg: 5760 Salzburg, 5700 Zell am See, 5500 Bischofshofen, 5600 St. Johann im Pongau, 5014 Salzburg, 5017 Salzburg, 5027 Salzburg, 5033 Salzburg, 5020 Salzburg, 5400 Hallein
Oberösterreich: 4040 Linz, 4020 Linz, 4010 Linz
Kärnten: 9020 Klagenfurt, 9500 Villach, 9800 Spittal an der Drau


Floormanager:

Wien: 1010 Wien, 1030 Wien, 1164 Wien, 1206 Wien


Rückfragehinweis
Österreichische Post AG
Corporate Communications
Öffentlichkeitsarbeit
Michael Homola
Tel.: +43 (1) 515 51 – 32010
E-Mail: michael.homola@post.at