This web site uses cookies in order to adapt to our visitors‘ needs to the best possible extent, to analyse access rates and marketing actions and to be able to provide customised information about offers concerning the entire Austrian Post portfolio. In addition, third-party providers can also store cookies on your device and use similar technologies to collect and use specific information for advertising purposes. For additional information and to find out how you can manage your data protection settings, please go to legal information. By clicking on “accept” or by continuing to use this site, you agree to the use of cookies as defined in your data protection settings.

AllesPost

Staircase Jean Luc with a parcel - Alles Post, desperate neighbour with a notification from a third-party service provider.

AllesPost has arrived!

Use AllesPost to decide who will be delivering your parcels. When buying online, you usually do not get to decide which shipping service the online store will use. With AllesPost, you will be receiving all your items from your high-quality provider Austrian Post, no matter with provider shipped them previously.

Sign up now and test our service for free for 3 months.

Order now

 

 

Sign up now and test our service free of charge for 3 months.
Follow this link to get your voucher code.

 

  1. You will receive an AllesPost address that you will use as your shipping address when ordering online. Here is an example of what your AllesPost address will look like:

    Jane Doe
    AP23456778
    Halban-Kurz-Straße 10/1
    1230 Vienna
     
  2. All shipping services will deliver all parcels you have ordered to this address.
     
  3. Then, our delivery people will take over and will deliver your items to you as they always have. You will be able to use all options for receiving your parcels provided by Austrian Post, including at your preferred spot at your home, parcel forwarding and at one of the 350 pickup stations throughout Austria.
  • Chasing parcels will be a thing of the past.
  • Our trusted high-quality parcel delivery saves time.
  • Choose from all Austrian Post delivery options.
  • You know who will be delivering your parcels.
 
3-month subscription: € 14.90 including VAT*
12-month subscription: € 39.90 including VAT*
 
*based on the fair use principle
 
New clients can test AllesPost free of charge. To use this offer, go to allespost.at and request a voucher code. The subscription will expire automatically after the free 3 months. You can then decide if you would like to continue to use the service and order it.
 
What does the fair use principle mean?
 
The fair use principle means that you can use AllesPost
 
for a maximum of 10 items for the 3-month subscription
for a maximum of 40 items for the 12-month subscription
 
Please make sure that you do not exceed these volumes.
This service can be used for all items with an actual merchandise value of EUR 510 maximum.
 
The following items are excepted:
 
  • Items that exceed our standard dimensions: maximum length 200 cm and maximum girth 360 cm (=length + circumference)
  • Items that weigh more than 31.5 kg
  • Items that require cash payments to the delivery person (e.g. cash on delivery, customs, etc.)
  • Items with hazardous goods (see our GTC for sending hazardous goods)
  • Registered mail
  • Items that may only be delivered to the addressee in person (e.g. mobile phones including the contract that needs to be signed)
We will not accept items that fall into one or more of the above-mentioned categories. In addition, we will not accept damaged items.

 Tip

Order your Post Flexibox now and get AllesPost® free of charge for one year.
Order now

AllesPost TV Ad

FAQs

Nein. Selbstverständlich können Sie selbst bestimmen, welche Ihrer Sendungen Sie an Ihre AllesPost-Adresse liefern lassen.

Ihre AllesPost-Sendung wird vom Transportdienstleister an Ihre AllesPost-Adresse zugestellt und von der Post zur Zustellung übernommen. Dadurch kann sich gegebenenfalls die Zustellung Ihrer Sendung um 1 bis maximal 2 Werktage verzögern.

Achtung: Wenn es mal besonders schnell gehen muss, weil Sie dringend auf den Inhalt Ihrer Sendung angewiesen sind, sollten Sie von einer Verwendung Ihrer AllesPost-Adresse absehen. Durch das Service kann es zu einer Laufzeitverlängerung kommen.

AllesPost ist für jede bekannte österreichische Adresse verfügbar und kann ausschließlich online unter post.at/privat-allespost.php beauftragt werden. 

Eine bekannte Adresse erkennen Sie daran, dass Sie bei der Eingabe unter „Meine Daten “ einen Adressvorschlag auswählen können.

Bitte beachten: Bei einer neuen Adresse, z. B. nach einem Neubau, kann es etwas dauern, bis diese in allen Systemen bekannt ist.

Selbstverständlich kann das Abo jederzeit storniert werden. Bitte beachten Sie jedoch folgende Hinweise:
  • Eine Stornierung von AllesPost ist nicht notwendig. Wenn Sie das Service nicht länger nutzen wollen, ist es ausreichend, Ihre AllesPost-Adresse nicht mehr als Lieferadresse zu verwenden.
  • Sollten Sie Ihr AllesPost-Abo storniert haben, entfernen Sie bitte unbedingt Ihre AllesPost-Adresse als Lieferadresse bei sämtlichen Versendern. Sendungen an Ihre AllesPost-Adresse werden nach einer Stornierung nicht mehr zugestellt.
  • Ein neuerlicher Abschluss eines Abos ist auch nach erfolgtem Storno jederzeit möglich.
Das Wichtigste vorweg: Die AllesPost-Adresse darf ausschließlich als Lieferadresse für Warensendungen benutzt werden. Keinesfalls darf sie als Rechnungsadresse oder als Empfangsadresse für Briefe verwendet werden!
 
Per E-Mail erhalten Sie Ihre AllesPost-Adresse sowie die wichtigsten Informationen zur korrekten Verwendung. Bitte halten Sie sich unbedingt an folgende Vorgaben:
 
  • Die AllesPost-ID wird für die korrekte Zuordnung Ihrer Sendung benötigt. Tragen Sie diese daher bitte unbedingt in ein geeignetes Feld der Lieferadresse ein, z. B. "Firma", „Adresszusatz", "c/o" oder "Adresse 2".
    • Die Bezeichnung kann je nach Onlineshop variieren.
    • Gibt es dieses Feld nicht, kann man in manchen Onlineshops auch Haus- und Türnummer gemeinsam im Feld „Hausnummer“ eintragen. Das Feld „Stiege/Tür“ kann dann für Ihre AllesPost-ID genutzt werden.
    • ollte ein solches Feld nicht vorhanden sein, ist auch das Feld „Titel“ eine Möglichkeit.
    • Finden Sie gar kein geeignetes Feld, so schreiben Sie die AllesPost-ID bitte ins Namensfeld vor Ihren Vornamen.
  • Manche Onlineshops lassen eine Eingabe von Haus- und Türnummer im Format „1/1“ nicht zu. In diesem Fall können Sie Ihre Daten im Format „1 Tür 1“ angeben.
 
Bitte die AllesPost-Adresse unbedingt genau wie beschrieben angeben. Jede Abweichung kann dazu führen, dass wir Ihnen die Sendung nicht zuordnen können und eine korrekte Zustellung nicht möglich ist.